Snowblower Forum banner

Ariens Auto-Turn-aanpassing

184K views 286 replies 106 participants last post by  gerard143  
#1 ·
Sommigen van jullie hebben gezegd dat de automatische draaifunctie niet goed werkt. Hier is een instructievideo en stappen om de behuizing aan te passen om dit probleem op te lossen.Als je deze dingen probeert en nog steeds problemen ondervindt, is de tweede link onze Supportpagina waar je terecht kunt voor aanvullende antwoorden.

Laat het me weten als je nog vragen hebt.

Bedankt.

Mary Lyn

#2 ·
We waarderen de steun van Mary Lyn. Ariens heeft hier veel vrienden. Hopelijk kunnen de leden met problemen met automatisch draaien deze met uw hulp oplossen.

#269 ·
We waarderen de steun van Mary Lyn. Ariens heeft hier veel vrienden. Hopelijk kunnen de leden met auto-turn problemen ze met uw hulp oplossen.
Ik heb deze uitlijning van de uitwerpgoot naar de behuizing vanochtend op mijn MTD-machine uitgevoerd. Het was identiek aan de Ariens-machine die in de video te zien is :) Ik kan niet geloven dat de aanpassing zo snel/eenvoudig was :eek: Ik heb er 6 jaar mee geworsteld. Het uitlijnen van de glijders is nu kinderspel. De machine staat nu voor het eerst recht op de grond.
2015/Ariens/Plat24SHO/AX369

Versleet consequent de glijder aan de rechterkant op een haastig opgestelde blazer.
De hele week gesleuteld. Volledige Monte-seizoen voorbereiding inclusief schraper en poly glijders.
De DIY Poly glijders gleden over kurkdroog asfalt als botte schaatsen op een ijsbaan na het
gehele vierkant-'n-nivelleren van de voorkant naar het chassis.
Nog geen gegevens om te delen over de slijtage van de Poly Glijders. Ik denk dat ze het sneeuwblazen dit seizoen leuk gaan maken.

#4 · (Edited)
Bedankt voor de tijd die je hebt genomen om te helpen. Het is een vriendelijk forum. Ik ben maar een half uur van Brillion, maar ben er nog nooit in mijn leven geweest. Ik hoor dat het een leuke stad is.

Mijn Platinum 30 met slechts ongeveer 6 uur erop, werkt gewoon geweldig. De 414cc is geweldig.

Ik hoefde de aanpassingen die je hier hebt geplaatst nooit te doen. Ik heb gewoon je poly-ski's aangebracht met een dik stuk karton als afstandhouder onder de schraper.

Het is moeilijk te beschrijven, maar het werkt als een starre as als je rechtdoor gaat en dan als een gesplitste as bij het draaien. Het is gemakkelijk om het helemaal te vergeten en gewoon de taak van het sneeuwblazen te doen.

Wees geen vreemde, ik denk dat er een paar vragen opborrelen. :)

Ken

#5 ·
Dat is een geweldige video. Heeft de presentator vermeld hoe cruciaal de bandenspanning zou zijn bij het uitvoeren van deze aanpassing :confused:

Mijn MTD-machine heeft dit probleem, de voorkant staat niet haaks op de rest van de machine en ik weet niet hoe ik het moet aanpassen....het is niet helemaal goed in elkaar gezet, denk ik. Het is ECHT vervelend als je probeert de schraper zo af te stellen dat hij gelijkmatig scheert als de machine in beweging is :eek:

#10 · (Edited)
Dat is een geweldige video. Heeft de presentator vermeld hoe cruciaal de bandenspanning zou zijn bij het uitvoeren van deze aanpassing :confused:
Ik ben het ermee eens. Ik heb deze aanpassing aan de mijne gedaan tijdens de eerste installatie nadat ik het afgelopen winter had ontvangen. Het eerste wat ik deed, was ervoor zorgen dat ik dezelfde hoeveelheid druk in beide banden had. Als je dat niet doet, zul je het moeilijk vinden om het goed uit te lijnen. Ik ben het gewoon met een beetje gezond verstand benaderd en kon vorig jaar precies dezelfde procedure uitvoeren. Dat is het mooie van het in de kist ontvangen, niemand heeft het nog aangeraakt en je kunt ervoor zorgen dat alles goed is ingesteld/uitgelijnd voordat het ĂĽberhaupt gas krijgt. :)

#6 ·
Waarom moeten we de behuizing aanpassen als het een gloednieuwe machine is? Ik had hier geen idee van en heb niet genoeg sneeuw gehad om mijn aanpassing en mijn nieuwe "grotere" glijders uit te proberen die ik heb aangebracht om de situatie met de automatische draai te helpen, die de neiging heeft om deze of die kant op te trekken. Mijn rechter glijder was na slechts ongeveer 3 uur gebruik zo versleten dat hij alweer omgedraaid kon worden! Met zoveel mensen op deze site die problemen lijken te ervaren, hoop ik dat deze video de problemen van iedereen oplost, want zo niet, dan wil Ariens misschien een verandering of een soort update voor de machines overwegen. Ik heb de Platinum 24, model 2014.

#7 ·
Waarom moeten we de behuizing aanpassen als het een gloednieuwe machine is? Ik had hier geen idee van en heb niet genoeg sneeuw gehad om mijn aanpassing en mijn nieuwe "grotere" glijders uit te proberen die ik heb aangebracht in een poging om de situatie met de automatische draai te helpen, die de neiging heeft om deze of die kant op te trekken. Mijn rechter glijder was na slechts ongeveer 3 uur gebruik zo versleten dat hij alweer omgedraaid kon worden!
Ja, dit zou je niet hoeven te corrigeren... had gecontroleerd moeten worden voordat de machine aan je werd geleverd. Maar met minimumloonarbeiders en een minder bezorgde houding, weet je wat er kan gebeuren ;)

Je stalen glijder zou een hele tijd mee moeten gaan. Die slijtage is extreem.

Ik zou zeker de haaksheid van je machine op een vlakke ondergrond controleren en de bandenspanning aanpassen, de schrapervrijheid resetten.

#12 ·
Vanmorgen heb ik deze uitlijning van de glijgoot op de carrosserie van mijn MTD-machine uitgevoerd. Het was identiek aan de Ariens-machine die in de video te zien was :) Ik kan niet geloven dat de aanpassing zo snel/eenvoudig was :eek: Ik heb er 6 jaar lang mee geworsteld. Het uitlijnen van de glijders is nu kinderspel. De machine staat nu voor het eerst recht op de grond.

#13 ·
Ariens, kunnen jullie engineers eens kijken naar de automatische draaifunctie? Het is gemakkelijk om de machine aan het einde van de oprit om te draaien, maar het is soms vervelend om de oprit af te gaan. De machine ondervindt een beetje weerstand aan één kant en ontgrendelt een wiel waardoor hij begint te draaien of te zwabberen.

Kunnen jullie een vergrendelingsfunctie toevoegen aan de automatische draai? Of het in ieder geval minder gevoelig maken. Ik vind de Platinum 30-machine die ik net heb gekocht, enigszins moeilijk om sneeuw te blazen als ik recht de oprit afga. Persoonlijk zal ik er geen andere kopen met deze huidige automatische draaifunctie. Ik ben er gewoon geen fan van.

Is er een manier om het aan te passen zodat het minder gevoelig is? Het zwabberen is irritant!
Bedankt.

#14 ·
Ariens, kunnen uw ingenieurs eens kijken naar de automatische draaifunctie? Het is gemakkelijk om de machine aan het einde van de oprit om te draaien, maar het is soms vervelend om de oprit af te gaan. De machine ondervindt een beetje weerstand aan één kant en ontgrendelt een wiel waardoor hij begint te draaien of te zwabberen.

Kunnen jullie een vergrendelingsfunctie toevoegen aan de automatische draai? Of maak het op zijn minst minder gevoelig. Ik vind de platinum 30-machine die ik net heb gekocht, enigszins moeilijk om sneeuw te blazen als ik recht de oprit afga. Persoonlijk zal ik er geen andere kopen met deze huidige automatische draaifunctie. Ik ben er gewoon niet dol op.

Is er een manier om het aan te passen om het minder gevoelig te maken? Het zwabberen is irritant!
Bedankt.
Je bent niet de enige met het probleem van zwabberen, welke naam we het probleem ook geven, het komt neer op scherp uit de koers gaan naar links of rechts, afhankelijk van het geval, en nadat je het recht hebt getrokken, gebeurt het bijna onmiddellijk weer. Vereist dat de bestuurder constant gedwongen koerscorrecties moet uitvoeren. Een proces dat vrij snel vermoeiend wordt. Het is voor sommigen problematischer dan voor anderen, omdat de omstandigheden van het asfaltoppervlak en de samengeperste sneeuw een grote rol spelen in hoe erg het kan worden. Bergafwaarts, zoals in mijn geval, kan het bijzonder lastig zijn om mee om te gaan.

Ik ben overgestapt op het plastic type glijders van het merk Ariens, wat het probleem op het eerste gezicht enigszins lijkt te hebben verzacht. De jury is echter nog steeds verdeeld, ik heb meer sneeuwstormtijd nodig om te zien welk verschil ze echt maken. Misschien zouden we aantekeningen kunnen vergelijken als je de plastic type glijders zou proberen. :D

#15 ·
Ik ben geneigd om de glijders aan te passen en kleine lagers te installeren op een as die aan de glijders is gelast. Dit zou fungeren als stalen wielen die niet slijten, maar gewoon de oprit of stoep afrollen.
Jaren geleden zette mijn oom een set op de sneeuwvogelmachine van mijn vader. Die zelfgemaakte stalen lagerglijder ging langer mee dan de machine. Toen ik die toen 35 jaar oude machine weggooide, had ik de wielen ervan moeten afhalen. Het zou er geweldig uitzien op de Ariens...

#16 ·
Ik had gebeld en met de technische dienst van Ariens gesproken. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de klantenservice met wie ik sprak. Ik vertelde hem over mijn ervaring, die slechts eenmalig was. Ze sturen me poly-ski's om te proberen, hoewel ik armour-ski's had besteld maar nog niet ontvangen. Als we ooit weer sneeuw krijgen, zal ik ze allebei uitproberen. Ik hoop dat de ski's de oplossing voor mijn probleem zullen zijn.

#18 ·
Ik ben het eens met wat throttlejunkie450 zei. Ik heb een paar keer contact opgenomen met Ariens over verschillende onderwerpen en elke keer was het een genoegen om met hen samen te werken en te praten.

#23 ·
Ik heb nog nooit gechat, vanwege het tijdsverschil, maar ik heb de vraagfunctie meerdere keren gebruikt en heb altijd de volgende werkdag antwoord gekregen.

• Like
Reactions: Aklopsch
#24 · (Edited)
Gisteren kreeg ik een antwoord van Richard op de Ariens technische vragenwebsite.

Er werd me verteld om de video te bekijken en de instellingen voor machineniveau / vierkant / en bandenspanning te controleren.

Toen ik vanmorgen bij de machine was en lucht in de banden deed, daarna de glijders en framebouten losschroefde, merkte ik dat de glijders al bijna versleten waren.

Prima, ik heb lange stukken om schoon te maken, dus als de glijders elk jaar verslijten, dan voeg ik "rollende glijders" toe aan mijn machine.

Ik ga het doen zoals mijn overleden oom deed en afgedichte lagers als wielen voor de voorkant installeren. Ik heb lagers met een diameter van 1 3/4 inch besteld bij Amazon.

Als ik de lagers binnen heb, zal ik ze monteren en foto's plaatsen van wat ik heb gedaan.
1. Als de glijders elk jaar (op mijn terrein) verslijten, gaan kleine wielen 10 keer langer mee.
2. De automatische draai werkt veel beter omdat de remwerking van een glijder die over de oprit sleept, wordt weggelaten.

Blijf kijken, geef me ongeveer een week. Dan zal ik een foto van mijn oplossing plaatsen. :)

#284 ·
Gisteren kreeg ik een reactie van Richard op de Ariens tech vragen site.

Er werd me verteld om de video te bekijken en de machine level / square / en bandenspanningsinstellingen te controleren.

Toen ik vanmorgen bij de machine was en lucht in de banden deed, daarna de glijders en framebouten losdraaide, merkte ik dat de glijders al bijna versleten waren.

Prima, ik heb lange stukken om schoon te maken, dus als de glijders elk jaar verslijten, dan voeg ik "rollende glijders" toe aan mijn machine.

Ik ga het doen zoals mijn overleden oom deed en afgedichte lagers als wielen voor de voorkant installeren. Ik heb 1 3/4 diameter lagers besteld bij Amazon.

Als ik de lagers binnen heb, zal ik ze monteren en foto's plaatsen van wat ik heb gedaan.
1. Als de glijders elk jaar verslijten (op mijn terrein), dan gaan kleine wielen 10 keer langer mee.
2. De automatische draai zal veel beter werken omdat de remwerking van een glijder die over de oprit sleept, wordt weggelaten.

Blijf kijken, geef me ongeveer een week. Dan zal ik een foto van mijn oplossing plaatsen. :)
Bedankt. Ik ben erg geĂŻnteresseerd om de glijders met wiellagers die u maakt te zien. Dat klinkt als een heel goed idee. Bedankt voor het delen van uw wijsheid.

#25 · (Edited)
Ik kreeg de lagers sneller dan ik dacht, dus hier is de video van wat ik heb gedaan, dus hopelijk zal de automatische draaifunctie beter werken op mijn machine. Ik heb 2 afgedichte lagers op de glijders geplaatst. Hier is de korte YouTube-video ervan.
Ik heb de film bewerkt. In de laatste minuut van de film blaast de machine 15 cm zware, natte sneeuw. Hij werkt perfect!

#26 ·
Ik kreeg de lagers sneller dan ik dacht, dus hier is de video van wat ik heb gedaan, dus hopelijk zal de automatische draaifunctie beter werken op mijn machine. Ik heb 2 afgedichte lagers op de glijders geplaatst. Hier is de korte youtube-video ervan.
Ziet er goed uit. Laat ons weten hoe ze het voor je doen.

#29 ·
Ik probeerde het de nacht dat ik de lagers erop zette en het was dom (geen sneeuw) in de oprit. Ik stond wijd open en reisde rond. Het ding ging mooi en recht de oprit af en het deed pop pop pop over de stoep. Het geknal was dat de wielen de lijn tussen de betonnen platen raakten die de stoep afgingen. Ik drukte op één stuur en het draaide als een fiets in beide richtingen. Dit is wat het nodig had. Ik bestelde nog een set lagers (nu backorder) voor reserveonderdelen voor het geval er een of beide uitvallen.

#30 ·
Ik probeerde het de nacht dat ik de lagers erop zette en het was dom (geen sneeuw) in de oprit. Ik stond wijd open en reisde rond. Het ding ging mooi en recht de oprit af en het ging pop pop pop de stoep af. Het knallen was de wielen die de lijn tussen de betonnen platen raakten die de stoep afgingen. Ik drukte op één stuur en het draaide als een fiets in beide richtingen. Dit is wat het nodig had. Ik bestelde nog een set lagers (nu backorder) voor reserveonderdelen voor het geval er een of beide uitvallen.

Als het sneeuwt, zal ik updaten.
Ja, dat is wat ik bedoelde met het "Ik kan zien waar dat goed zou werken"-gedeelte. Ik dacht dat het heel goed zou werken op een schoon oppervlak zoals je het hebt getest. Ik ben er alleen niet van overtuigd dat de lagers na urenlang gebruik in diepe sneeuw niet net genoeg ijs zullen vormen om te voorkomen dat ze draaien. Zodra ze stoppen met draaien, is het voorbij, want ze zullen plat worden en dan begint het sneeuwbaleffect. Houd ons echter op de hoogte. :)

#33 ·
Ik heb het Ariens 32" rupsmodel 926514 gekocht. Ik heb geprobeerd de sneeuwblazer af te stellen zoals de handleidingen suggereren. De automatische draai lijkt perfect te werken in de transportstand. Maar als je hem in de positie zet om sneeuw te verwijderen, waar de glijschoenen in contact komen met de betonnen of grindgedeelten van mijn oprit, draait hij helemaal niet. Dit model is het grootste rupsmodel en een zware machine. Je moet hem met de hand bedienen en op dit moment kan ik niet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Het lijkt erop dat hij niet draait of stuurt zodra hij voorwaartse wrijving heeft, zoals gezegd. De trekkervergrendeling op dit model, die de hoogte van de blazerunit aanpast, vergrendelt hem ook zo dat je niet echt druk op de achterkant kunt uitoefenen om hem soms een beetje op te tillen om de druk op de voorkant tijdelijk te verlichten om een draai mogelijk te maken. Het rupsmodel is een compleet andere machine dan de machines met wielen en automatische draai die iedereen lijkt te prijzen. Als ik iets niet goed heb gedaan, heb ik HULP nodig. Zoals ik al zei, stuurt de unit perfect rechtuit en draait hij prima in de opwaartse transportmodus, maar helemaal niet in de neerwaartse sneeuwblazerstand. Help alsjeblieft, anders denk ik dat ik dit ding moet retourneren. Op dit moment denk ik dat ik veel, veel gelukkiger zou zijn met de trekkerhendels aan elke handgreep die je aantrekt om de unit naar links of rechts te draaien. Heeft iemand daar een rupsmodel met de automatische draaifunctie die dezelfde problemen heeft of weet hoe je ze kunt oplossen als ze oplosbaar zijn, of heeft Ariens een fout gemaakt met het rupsaandrijfsysteem? Help alsjeblieft als iemand oplossingen heeft. Bedankt.

#36 ·
Ik heb het Ariens 32" rupsaandrijving model 926514 gekocht. Heb geprobeerd de sneeuwblazer af te stellen zoals de handleidingen suggereren. De automatische draai lijkt perfect te werken in de transportstand. Maar als je hem in de positie zet om sneeuw te verwijderen, waarbij de glijschoenen in contact komen met de betonnen of grindgedeelten van mijn oprit, draait hij helemaal niet. Dit model is het grootste rupsaandrijving model en is een zware machine. Je moet hem met de hand behandelen en op dit moment kan ik niet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Het lijkt erop dat zodra er voorwaartse wrijving op zit, hij niet draait of stuurt, zoals gezegd. De trekkervergrendeling op dit model, die de hoogte van de blazerunit aanpast, vergrendelt hem ook zo dat je er niet echt druk op de achterkant kunt uitoefenen om hem af en toe een beetje op te tillen om de druk op de voorkant tijdelijk te verlichten om een draai mogelijk te maken. Het rupsaandrijving model is een compleet andere machine dan de machines met wielen met automatische draai die iedereen lijkt te prijzen. Als ik iets niet goed doe, heb ik HULP nodig. Zoals ik al zei, het apparaat stuurt perfect rechtuit en draait prima in de opwaartse transportmodus, maar helemaal niet in de neerwaartse sneeuwblaasstand. Help alsjeblieft, anders denk ik dat ik dit ding moet retourneren. Op dit moment geloof ik dat ik veel, veel gelukkiger zou zijn met de trekkerhendels op elke hendel die je aantrekt om de unit naar links of rechts te draaien. Heeft iemand daar een rupsaandrijving model met de automatische draaifunctie die dezelfde problemen heeft of weet hoe ze op te lossen als ze oplosbaar zijn of heeft Ariens een fout gemaakt met het rupsaandrijvingssysteem? Help alsjeblieft als iemand oplossingen heeft. Bedankt.
Ik was aan het kijken naar de 32" hydro pro rupsunit, ik zag gemengde beoordelingen over de automatische draai en ging hem halen, maar toen zag ik het gewicht. Hij weegt ongeveer 420 lbs. Ik had een nieuwe 340 lbs simplicity die ik steeds moest rondduwen en ik zei f dat. Ik zou de unit ook speciaal hebben moeten bestellen, dus ik denk niet dat de winkel hem zou hebben geaccepteerd. Dus ik voel je pijn. Ik zou Ariens aan de telefoon krijgen en wat hulp gaan zoeken. Bel je dealer en laat hem ook de problemen weten, zodat hij niet verrast is als je hem wilt retourneren. Kijk wat de retourperiode is, de periode sluit meestal snel als het niet sneeuwt. De automatische draai ziet eruit als een coole functie, houd ons op de hoogte, ik wil graag weten hoe het voor je uitpakt.

#34 ·
Zou het te moeilijk zijn om gewoon over te schakelen naar de transportmodus om om te keren? Ik weet niet zeker of je problemen hebt met het draaien van 180 graden om terug te komen of dat je gewoon een bochtige rit hebt. Je kunt ook verschillende glijschoenen proberen. De pantserlaarzen zouden goed moeten zijn en de plastic laarzen zouden minder wrijving moeten hebben.

#35 ·
Heb een ovaalvormige oprit op het platteland met een afstand van ongeveer 300 ft. Dus ik draai de unit geleidelijk bijna de hele tijd. Ook als ik de unit 180 graden wil draaien. Het zou extreem vervelend worden om hem de hele tijd op en neer te laten gaan. Het ding zou moeten functioneren wanneer het in een sneeuwduin en alle andere tijden wordt gebruikt en op dit moment lijkt dat helemaal niet te gebeuren. Ik hoor je over de glijschoenen, maar door wat ik nu zie, weet ik niet of dat het probleem zou "oplossen". Ik hoop dat het zou helpen. Ik heb een oudere Troybilt trackdrive met de trekkerhendels aan beide handgrepen die voor mij prima werkt om naar links of rechts te draaien. Ik heb deze Ariens trackdrive gekocht omdat hij de beste zou zijn, maar het enige probleem dat ik heb, is de draaifunctie, een zeer belangrijke als het ding ongeveer 380 lbs weegt. Hij is erg krachtig en gooit sneeuw goed, maar ik denk dat als ik dit model met de traditionele trekkerhendels had kunnen kopen, ik nu perfect gelukkig zou zijn, maar dat was gewoon geen optie.

#37 ·
Heb mijn nieuwe, grotere glijders erop en kan alleen maar zeggen dat het als dag en nacht is in vergelijking met de originele glijders! Het lijkt me dat dit voor velen een goede oplossing voor het probleem kan zijn. Ik heb er vandaag zelfs wel van genoten om de sneeuw weg te blazen, omdat ik niet constant tegen de machine hoefde te vechten.

#38 ·
Update over de voorkant van het lager (rollende glijders).
Ik kreeg vandaag 4 inch natte sneeuw. Ik heb de oprit en de stoep schoongemaakt met 3 klikken onder de volle snelheid. Het werkte perfect! Een waar genoegen om te bedienen. Helemaal geen zwabberen en het maakte zelfs schoon onder mijn vrachtwagenbanden toen ik de met sneeuw bedekte oprit opreed om de garage in te gaan. De enige keer dat het zwabberde was toen ik 1 kant in de modder aan de zijkant van de stoepen liet vallen. Als ik het op harde oppervlakken houd, helemaal geen problemen.
Meer sneeuw vanavond, woensdag en dit weekend. Ik heb de lagers op het juiste moment geplaatst.

#39 ·
Eerste gebruik van de nieuwe Ariens Delluxe 28 Model 921030
Ik heb vanmorgen ongeveer 7 centimeter nieuwe sneeuw geruimd. De machine werkte goed met AutoTurn op mijn vlakke asfaltoprit met standaard Ariens-ski's. Eerste gebruiker - over het algemeen ben ik erg onder de indruk van de sneeuwblazer: startte gemakkelijk, gemakkelijk te hanteren, werkte zich met voldoende motorvermogen door de nieuwe sneeuw en gemakkelijke voorwaartse bediening en bochten met AutoTurn.
Dit is mijn eerste bericht. Ik bekijk het sneeuwblazerforum al een paar weken en ik wil het forum en zijn leden bedanken voor het waardevolle advies dat een kijker kan opdoen.