Snowblower Forum banner

Heb ik het goed gedaan? Honda HS622

62K views 28 replies 17 participants last post by  orangputeh  
#1 ·
Ik was op zoek naar een gebruikte sneeuwblazer hier in Wyoming om me voor te bereiden op de winter en kwam deze Honda HS622 tegen. Ik wist er bijna niets van, dus begon ik ze te onderzoeken en het lijkt erop dat ze vrij zeldzaam zijn en moeilijk te vinden in goede staat. Nou, dit ding is in perfecte staat en lijkt goed verzorgd te zijn. Als je benieuwd bent wat ik ervoor heb betaald, ik heb $375 betaald.

We waren van plan een kleine reis van ongeveer 2 uur om kerstinkopen te doen, dus zocht ik in die omgeving naar sneeuwblazers en kwam deze tegen. Toen ik hem eenmaal in het echt zag, wist ik dat het hem was lol. Hoe dan ook, hier zijn een paar foto's als ik ze kan laden. Meningen zijn welkom, ook als er iets is dat je aanbeveelt of als je op de hoogte bent van veelvoorkomende problemen hiermee, laat het me dan gerust weten. John

Attachments

#3 ·
Hoewel hij geen hydrostatische transmissie heeft, is de 622 een zeer capabele machine. De machine lijkt in zeer goede staat te verkeren, ik ben niet zeker van de markt daar, maar hier in het noordoosten kost zo'n machine $500~$700, dus ik zou zeggen dat je een geweldige deal hebt :).

#6 ·
We waren van plan een kleine reis van ongeveer 2 uur om kerstinkopen te doen, dus ik zocht in die omgeving naar sneeuwblazers en kwam het tegen.
Te grappig. Ik betrap mezelf erop hetzelfde te doen wanneer ik buiten de regio New England op zakenreis ben. Ik zal Craigslist even scannen om te zien wat de marktprijs in die omgeving dicteert. Gefeliciteerd met de HS622. Mooie krachtige compacte machine met de Honda GX160 commerciële motor. Honda verkocht de HS622 in de VS van 1996 tot 1999. Ziet er in prima staat uit, maar aangezien hij minstens 18 jaar oud is, zou ik ten zeerste aanraden om de vijzels te verwijderen en de vijzeltandassen te coaten met anti-seize. Wie weet wanneer de vijzeltandassen voor het laatst zijn gesmeerd? Dit zorgt ervoor dat de vijzels vrij kunnen draaien op de vijzeltandas, waardoor de afschuifpennen hun werk kunnen doen en catastrofale schade aan de vijzelversnellingsbak kan worden voorkomen in het geval dat de machine iets hards raakt. Anders gewoon de olie en bougie vervangen en het zou goed moeten zijn.

#8 ·
Te grappig. Ik betrap mezelf erop dat ik hetzelfde doe als ik voor zaken buiten de regio New England reis. Ik zal Craigslist even snel scannen om te zien wat de marktprijs in dat gebied dicteert. Gefeliciteerd met de HS622. Mooie krachtige compacte machine met de Honda GX160 commerciële motor. Honda verkocht de HS622 in de VS van 1996 tot 1999. Ziet er in prima staat uit, maar aangezien hij minstens 18 jaar oud is, zou ik ten zeerste aanraden om de vijzels te verwijderen en de vijzelschachten te coaten met anti-seize. Wie weet wanneer de vijzelschachten voor het laatst zijn ingevet? Dit zorgt ervoor dat de vijzels vrij kunnen draaien op de vijzelschacht, waardoor de schuifpennen hun werk kunnen doen en catastrofale schade aan de vijzelversnellingsbak wordt voorkomen in het geval dat de machine iets hards raakt. Verder gewoon de olie en bougie vervangen en dan moet het goed zijn.
Ja, het is een gewoonte lol, je weet nooit of er een goede deal zou kunnen komen en het heeft deze keer zijn vruchten afgeworpen. Is dat een gemakkelijke klus om de vijzels te verwijderen? Dit is mijn eerste sneeuwblazer en ik ben er niet echt bekend mee. De man van wie ik hem kocht, gaf me ook de handleiding, zou die erin staan? Ik heb wel aan een paar kleine motoren gewerkt, zoals kettingzagen, grasmaaiers etc., maar nog nooit aan een sneeuwblazer. Bedankt voor alle hulp

#7 ·
Wauw, geweldige deal!

Mijn buurman heeft er een en vroeg me om er voor de winter naar te kijken. Het enige wat we deden was de stekker en de olie vervangen. Hij had verder niets nodig.

Geen riemen! Weet er niet veel van. Ze zijn zeldzaam. Je zou er minstens 50 jaar mee moeten kunnen doen ;)

#9 ·
Wauw, geweldige deal!

Mijn buurman heeft er een en vroeg me om er voor de winter naar te kijken. Het enige wat we deden was de stekker en de olie vervangen. Hij had verder niets nodig.

Geen riemen! Weet er niet veel van. Ze zijn zeldzaam. Je zou er minstens 50 jaar mee moeten kunnen doen ;)
Haha, dat zou ik nemen. Geen riemen was de kers op de taart voor mij. Elke gebruikte sneeuwblazer, inclusief mtd etc, werd geprijsd op $450+. Nieuw, minimaal is rond de $600, maar ik ben blij dat ik dit heb gevonden. Zeer mooie machine

#10 ·
Hier is de procedure voor mijn Honda HS928. Zou erg vergelijkbaar moeten zijn voor de HS622

Benodigde gereedschappen –

Vet (uw vetten naar keuze)
Antisieze of Marine Water Resistant Grease
10 mm sleutel
10 mm dop
12 mm sleutel
14 mm sleutel

· Verwijder de steunbeugel die de Auger Transmission Housing verbindt. Vier 10MM moeren/bouten aan de bovenkant van de emmer en twee die direct op de Auger Housing worden vastgeschroefd.
· Verwijder de Blower Shear Bolt
· Verwijder de zijbouten die de Auger op de emmer houden
· Schuif de Auger voorzichtig uit
· Verwijder de Auger Shear Bolts en schuif de augers eraf. ERG BELANGRIJK. Let goed op de oriëntatie en richting van de augerharken voordat u ze eraf schuift. Maak wat markeringen op de augerharken met een vetpotlood, zodat u de exacte richting en uitlijning van de augerharken kent wanneer u ze opnieuw installeert. De machine werkt niet correct als de augers achterstevoren zitten.
· Veeg oud vet schoon op de assen, reinig de O-ring.
· Breng Marine grade Grease/Anti-sieze aan op zowel de assen als de waaieras. Ik geef de voorkeur aan Anti-sieze, maar je kunt ook geen fout maken.
· Reinig de flenzen die de Auger op de emmer houden. Breng grondig Marine-grade vet of Anti-sieze aan op de flens bij de beker van de flens.
· Plaats de flenzen terug op de Auger-uiteinden en schroef alles weer vast.
· Bij het terugplaatsen van de afschuifbouten gebruik ik een kleine hoeveelheid anti-seize op de bouten.

#11 ·
Bedankt Freezn, ik heb vandaag de vijzelbladen van de assen gehaald en het was roestig maar niet verschrikkelijk. De bladen draaiden nog steeds vrij op de assen, maar ik heb ze schoongemaakt en behandeld met anti-seize. De bouten schoongemaakt en die ook met anti-seize behandeld. Lagers aan het einde van de assen waar het aan de behuizing vastzit, waren goed. Heb ook een olieverversing en een nieuwe bougie gedaan. Geen van beide was echt slecht, maar ik weet graag wanneer het voor het laatst is gedaan en dat het klaar is voor gebruik.

Waardeer de hulp, ik was niet echt bekend met de terminologie. Maar toen ik ernaar keek, waren het slechts een paar bouten om de vijzelbladen eruit te halen. Was heel simpel.

#12 ·
Mooi. Ja, het smeren van die vijzelschrapers duurt maar een paar minuten, maar de schade die kan ontstaan ​​als de vijzelschraper met roest aan de as 'smelt', gevolgd door een harde klap op de vijzel (steen, krant, hockeypuck) kan catastrofaal zijn voor de vijzelversnellingsbak of zelfs de waaieras buigen. Ik probeer de vijzelassen om de 2 jaar met anti-seize te behandelen. Makkelijke klus zolang je de juiste oriëntatie van de vijzelschrapers onthoudt bij het terugplaatsen. Veel plezier met die HS622.

• Like
Reactions: parks450
#15 ·
Nice. Yeah, greasing those auger rakes only takes a few minutes, but the damage that can be done if the auger rake "fuses" to the shaft with rust followed by a hard hit to auger (rock, newspaper, hockey puck) can be catastrophic to the auger gear box or even bend the impeller shaft. I try to antiseize the auger shafts every 2 years. Easy job as long as you note the proper orientation of the auger rakes when reinstalling. Have fun with that HS622.
Ja, ik kan me voorstellen dat het de interne onderdelen vernietigt. Ik sleutel veel aan voertuigen en zie wielen, lagers, kruiskoppelingen etc. allemaal aan elkaar roesten. De vijzelbladen heb ik gewoon terug in de behuizing geplaatst toen ik ze verwijderde om er zeker van te zijn dat ze niet verkeerd om werden geplaatst lol. Nogmaals bedankt voor de hulp.

#17 ·
I must have missed that one... I routinely check KSL classifieds and other sites for blowers in Wyoming.

The 622 is a unique design...
Ik moet die gemist hebben... Ik controleer regelmatig KSL-advertenties en andere sites voor bladblazers in Wyoming.

Ik heb het in Rapid City SD gekregen, dus daarom heb je het waarschijnlijk niet gezien lol. Het is ongeveer 2 uur van waar ik woon, en waar we naartoe gingen voor een korte trip.

#18 ·
Vergeet de transmissieolie niet. Ik herinner me de hoeveelheid niet uit mijn hoofd, maar de olie is dezelfde als die van de motor. En het gemakkelijkst te legen en bij te vullen is om hem in de servicepositie te zetten, de plug eruit te trekken, hem te laten leeglopen terwijl je hem laat zakken. Beweeg hem dan terug en vul hem bij en plaats de plug terug.

#19 ·
Negeer de transmissieolie niet. Ik herinner me de hoeveelheid niet uit mijn hoofd, maar de olie is dezelfde als die van de motor. En het gemakkelijkst te legen en bij te vullen is om hem in de servicepositie te zetten, de stekker eruit te trekken, hem te laten leeglopen terwijl je hem laat zakken. Verplaats hem dan terug en vul hem bij en plaats de stekker terug.

De asafdichtingen zijn de plek om je zorgen over te maken om te letten op lekken.
Ik heb tot nu toe nog geen lekken gezien, maar ik zal het in de gaten houden. Wat de olie betreft, zal ik het ook in de gaten houden. Bedankt

#21 ·
Gebruiken jullie gewoon 5w-30 motorolie? Ik heb net valvoline 5w-30 motorolie gekocht. Ik zie dat ze echter 4-takt olie aanbevelen
dat is een 4-takt olie, net als in je auto. 2-takt oliën zijn ontworpen om zich met de brandstof te vermengen en verbruikt te worden. Idealiter wordt een 4-takt olie niet verbruikt. 2-takt olie staat meestal duidelijk op de fles.

#23 · (Edited)
Hé Parks. Mooie vondst. Kocht de mijne nieuw. $1700. Werkt geweldig. Start elke keer. Eén keer trekken. De meeste sneeuw waar ik doorheen ben gegaan is 32 inch. Duurde even, maar hij blies het weg. Het enige probleem dat ik heb gehad, is dat er een asafdichting lekte. Beide afdichtingen waarschijnlijk 7 jaar geleden vervangen en geen problemen. Gemakkelijke klus. Houd de rupsbanden afgesteld en ververs beide oliën. Motor en versnellingsbak. Versnellingsbak heeft 5 - 30 gewicht nodig. Kantel de machine op de bak en vul de versnellingsbak tot de olie eruit loopt. Geniet ervan. Het is een uniek beest. Ze verkopen ze nog steeds nieuw in Canada. Vorig jaar deden ze dat tenminste. Heb het dit jaar niet gecontroleerd.

#24 ·
Ik zou dit moeten weten, maar ik heb een vraag voor jullie die machines met versnellingen hebben: Moet je helemaal stilstaan om van versnelling te veranderen, of kun je langzaam rollen?

#27 ·
Was op zoek naar een gebruikte sneeuwblazer hier in Wyoming om me klaar te maken voor de winter en kwam deze Honda HS622 tegen. Ik wist er niet veel of helemaal niets van, dus ik begon ze te onderzoeken en het lijkt erop dat ze vrij zeldzaam zijn en moeilijk te vinden in goede staat. Nou, dit ding is mint, en lijkt goed verzorgd te zijn. Als je benieuwd bent wat ik ervoor heb betaald, ik heb $375 betaald. We waren van plan een kleine trip van ongeveer 2 uur verderop te maken om kerstinkopen te doen, dus ik zocht naar sneeuwblazers in dat gebied en kwam deze tegen. Toen ik hem eenmaal in het echt zag, wist ik dat het hem was lol. Hoe dan ook, hier zijn een paar foto's als ik ze kan laden. Meningen welkom, ook als er iets is dat je aanbeveelt of als je op de hoogte bent van veelvoorkomende problemen hiermee, laat het me dan gerust weten. John
Geweldige machine! Ik heb er al 25 jaar een. Nog nooit in de werkplaats geweest en net na de zomer begonnen met de eerste trek (dat doet hij altijd). Een van de beste gemotoriseerde dingen die ik ooit heb gehad!

#29 ·
Mijn standpunt over de 622 wijzigen
Over het algemeen NIET GOED........Ik heb er maar aan een dozijn gewerkt. Te veel problemen ermee.

Ik zeg mensen dat ze weg moeten blijven.

Kijk er eens zo naar. Waarom heeft Honda ze niet langer in de VS verkocht? En waarom hebben ze de transmissietechnologie niet gebruikt voor latere modellen?

Transmissieproblemen zijn het belangrijkste probleem dat ik heb gezien en een zeer dure reparatie. Je bent veel beter af met een HS624 of 724 in deze maat.

KLAAR.